İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - jimi1984

Sayfa: [1]
1
Fujifilm ile ilgili dedikodu sitelerinde “Aynasız Orta Format” söylentileri yayılmaya başladığında ” Rahat taşınılabilir orta format sensörlü bir makine acaba dışarıda nasıl olur? ” diye merak ettim... Denedim >: )

DSCF4842 by Murat KOÇAK, on Flickr

Kısa kısa düşünceler

Normalde dijital orta format fotoğraf makineleri çoğunlukla stüdyolarda kullanılır. boyutları, lens büyüklükleri ve  ağırlıklarıyla daha fazlası düşünülemez. Sensör büyüklükleri sayesinde devasa dinamik aralık performansı, yüksek mega piksel, “yuh” dedirtecek detay ve keskinlik, renk geçişleri ve zenginliği, net alan ve net olmayan alandaki yumuşak geçişler ki buna bağlı olarak 3D Pop-Up etkisi sayesinde Moda, reklam ve tanıtım, stil life (havalı ürün çekimleri :D) Mimari ve Fine Art (Dijital düzenlemeler ile üretilmiş gerçek üstü fotoğraflar diyelim) başlıca kullanıldığı yerlerdi…

DSCF0066 by Murat KOÇAK, on Flickr

Tabi bu -di’li geçmiş zamanda kaldı Fujifilm GFX 50s aynasız bir orta format olmasından dolayı boyutlarının küçüklüğü ve hafifliği sayesinde günümüzdeki Full Frame makinelerle aynı boyutlarda (Bir kısmından daha küçük ve hafif :D) olması kullanım alanlarını daha da zenginleştirmekte… Çok daha güçlü Manzara fotoğrafları, Belgesel ve Sokak Fotoğrafçılığı, Strobist ve Gelin/Damat çekimleri gibi dışarıda da son derece rahat kullanılabilir.

%100 Crop  :o
DSCF0066crop by Murat KOÇAK, on Flickr

TAM BOY  ::)
https://c1.staticflickr.com/3/2477/32803887246_93f49a2813_o.jpg


Gövde Kullanımı, Ergonomi ve Diğer Konular

Makine kullanımı muhteşem. Hem DSLR hemde Fujifilm kullanıcılarına da hitap edicek şekilde yapılmış. Fujifilm “X” kullanıcıları diyaframlarını lens üzerinden(16-50 ve 50-230 hariç) kontrol etmektedirler. Enstantene ise makine üzerindeki “Enstantane Tekerinden yada DSLR sistemdeki gibi ön ve arka çarklardan… GFX 50s’de ise lenslerinin üzerindeki “C” modu sayesinde gövde üzerindeki çarklarla diyafram kontrol edilebilmekte… Hatta İSO tekerindeki “C” modu da seçildiği zaman sağ elinizle “Enstantane, Diyafram ve İSO” aynı anda ve hızlı bir biçimde bu iki çark ile kontrol etmenizi sağlıyor. Bu sayede makineyi çok hızlı bir biçimde Manuel mod’da kullanabiliyorsunuz. Gerçekten harika bir kullanım deneyimi yaşatıyor.

_DSF0008KK by Murat KOÇAK, on Flickr

Ele oturması ve kavrama muhteşem. Eli büyük olan fotoğrafçılar bile muazzam bir rahatlık yaşadıklarını belirtiyorlar. Sizin parçanızmış gibi hareket etmenizi sağlıyor. Tuşlar ve ve netleme kontrol kolu konfor ve kontrolünüzü artırıyor. Sadece gıcık iki tane tuş var. Play ve
silme tuşu ekran çıkıntısı üzerine yerleştirildiği için biraz gıcık olabilirsiniz.

Sensör Yapısı

Boyutları 43,8 X 32,9mm olan bu küçük canavar AA filtre barındırmıyor (: 51.4 Mp 8256 x 6192 çözünürlük ile bu koca sensörlü canavar muhteşem detay ve keskinlik sunması dışında 14 stop civarı geniş bir dinamik aralık veriyor. Bu sayede gölgede yakalanan detaylar inanılmaz… Fotoğraflarda parlak alandan gölgeye geçerken yumuşak ve edepli bir şekilde sonuçlar veriyor. İso performansı ise yine çok başarılı… Normalde orta formatlar da İso 400’ün üzerine pek çıkılmaz. Bu konuda genel olarak başarısızlardır. GFX 50S ile gönül rahatlığıyla 3200’lere kadar çıkıyorsunuz. İso aralığı 100-12800 aralığında… Bu aralık 50-102400 kadar genişletilebiliyor. 3D pop diye tabir edilen durum ise net alandan net olmayan alana yavaş yavaş, katman katman bir geçiş var. Tabi bu durumu biz küçük sensör kullananlar (m4/3, APSC, FF)  bu kadar güzel yaşamıyoruz .

_DSF0020 by Murat KOÇAK, on Flickr

Diğer Teknik Detaylar

Saniye de 3 kare seri çekim yapabiliyor, Full HD 29.97p ye çözünürlüğünde video kaydı, Batarya ömrü 400-450 kare civarı, -10 ile +40 C derece kötü hava koşullarına dayanıklı vs vs… Bu taraf beni pek ilgilendirmediği için daha çok fotoğraf çekerken neler yaşayacağım önemli olduğundan aşağıdaki linkten teknik özelliklerine bakabilirsiniz.
http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/gfx/fujifilm_gfx_50s/specifications/

DSCF4585 by Murat KOÇAK, on Flickr

Fotoğraf Deneyimi, Sokaklarda Orta Format İle Gezinme

Bu makine tasarlandığın da sadece stüdyo makinesi değil aynı zaman da dışarı da da fotoğraf çekilmesi için yapılmış. Diğer orta format makinelerde 2-3 adet bulunan AF noktası GFX50S’de 117 yada 425 adette kullanabiliyorsunuz

2
Konu ve Amaç : Türkiye’nin zengin orman varlığı ile insan ilişkisini ortaya koyan Türkiye çapında bir fotoğraf
yarışması düzenlemek amaçlanmaktadır.

Yarışmanın Başlama Tarihi : 16.06.2016
 Son Katılım Tarihi : 30.10.2016 saat 23.00 (TSI)

Seçici Kurul (ada göre alfabetik sırayla):
 Atila URAS UNDP Türkiye Temsilci Yardımcısı
 Fikret ÖZKAPLAN (AFIAP) Fotoğraf Sanatçısı
 İlker ŞAHİN (AFIAP) Fotoğraf Sanatçısı
 Prof. Dr. Taner KIRAL Fotoğraf Sanatçısı
 Sezgin KARA OGM Yayın Tanıtım Şube Müdürü
 Şenay ÇELİK OGM Orman Yüksek Mühendisi
 Tansu GÜRPINAR Yaban Hayatı Uzmanı, Fotoğraf Sanatçısı


Ödüller:
 Birincilik ödülü 5.000.- TL
 İkincilik ödülü 3.000.- TL
 Üçüncülük ödülü 2.000.- TL
 Mansiyon (5 adet): 1.000.- TL
 Sergileme (En fazla 50 adet) 250.- TL

3
Duyurular / YARIŞMA KONUSU: “Eski İzmir Konakları”
« : Ekim 11, 2016, 21:01:11 »
YARIŞMANIN KONUSU: “Eski İzmir Konakları” olarak belirlenmiştir.

YARIŞMANIN AMACI:
IQ Plus Group’un kurucusu olan; Katipzade Ailesi’nin Osmanzade ve Kapanizade koluna mensup Meral
Kantarcıoğlu’nun özellikle eski İzmir değerlerine sahip çıkma duyarlılığından hareketle ve devamında, kendi
eğitim kurumumuzun da aynı değerde ve aileye ait bir eski İzmir Konağı’nda hizmet vermesine bağlı olarak ortaya
konmuş olan bir projedir.
“Eğitim” gibi çok ciddi bir konuda İzmir’e verilen hizmette 30. yılını kutlamak, yitip giden kentsel değerlere
dikkat çekmek, bakış açılarını eski konaklara yönelterek, “bakmak” değil “görmek”, başka bir deyişle kadrajda
sabitlemek arzusu ile yola çıkılmıştır.

ÖDÜLLER:
Birincilik 2.000,- TL
İkincilik 1.000.- TL
Üçüncülük 500.- TL
Gençlik Teşvik Ödülleri - GTÖ (18 yaş altı)
GTÖ Birincilik Yarım altın
GTÖ İkincilik Çeyrek Altın
GTÖ Üçüncülük 1 gram Altın

http://www.tfsf.org.tr/yarisma_detay.asp?ID=592

4
Aynasız, Rangefinder AF Lensler / Fujinon XF 16-55mm F/2.8 R LM
« : Kasım 26, 2015, 12:16:31 »
Fujinon XF 16-55mm F2.8 R LM WR



Bu lens genelde boyutları , ağırlığı ve titreşim engelleme neden yok ? diye daha piyasaya çıkmadan eleştiriliyordu ki bende bu tayfadandım :)
-dım ekini özellikle kullanıyorum çünkü kullanmaya başladıktan sonra fikrim yavaş yavaş değişmeye başladı :) :) :) :)
Boyut olarak evet biraz iri , 18-135mm ve 10-24mm lenslerin karışımı gibi bir şey...

İlk izlenimlerimler,

Karakter olarak 50-140mm gibi... Keskin kontrastlı ve renkleri süzmesi üst düzey bir lens olduğunu bariz belli ediyor.

55mm 2.8f


%100 Crop


Benim çok ama çok hoşuma gitti keskinliği bildiğiniz bıçak gibi :)
__________________________________________________

Aralıklı lenslerle aram pek olmadı... Hatta çok kısa süre kullanıp kullanıp satmışımdır :) Sabit odaklı lensleri sevme nedenlerimin ilk başında imaj kalitesi geliyor.
Sonra boyutlarının küçük olması , diyafram açıklıkları daha iyi vs vs :) Aralıklı lensleri sevmeme sebeplerimden birisi farklı mm değerlerinde lenslerin performansları
bir düşünüyor , bir yükseliyor AF kaçırmaları fazla oluyor ve fotoğraf kalitesi bakımından da sabit odaklı objektiflerin gerisinde kalıyorlardı...

Bu lenste ağzımı açık bırakan noktalardan birisi ise 16-55mm bir lens kullanıyorsunuz fakat elinizde 16mm'den 55mm'ye kadar 40 tane sabit odaklı 2.8f'lik objektif varmış gibi oluyor :)
Tamam biraz abartı oldu belki ama lens resmen her mm değerinde sabit odaklı objektif kalitesinde fotoğraflar üretmenize olanak sağlıyor.

16mm 2.8f


%100 Crop


55mm 2.8f


%100 Crop


Ve ilginçtir ki bokeh karakteri de güzel aletin :)



%100 Crop


__________________________________________________________________________________________________________



%100 Crop

_______________________________________________________________________________________________________________

Bir diğer taraftan AF hızından çekiniyordum fakat o konuda da şaşırttı ki bayağı hızlı bir lens olmuş :)

Lens ile gezerken makineden çıktığı gibi sadece boyutlandırma yapılmış çektiğim fotoğraflar ;











___________________________________________________________________________________________________________________

İşin özü boyutları biraz iri hafiften ağır bir lens fakat kabul edilebilirlik sınırları içerisinde kalmış. Verdiği performansı görünce insanın keyfi yerine geliyor ve "değiyor be ya" dedirtiyor :)
Yani sabit 2.8f diyafram ve her mm değerinde sabit odaklı objektifler gibi kalite imajlar vermesinden dolayı bayağı tuttum :)

PS müdahalesi(Kontrast , ışık ayarları ve siyah/beyaz'a çevirme) olan örnek fotoğraflar ;

Zoom in/out yapmayı özlemişim :D :D















[mentioned]ozguradam1[/mentioned]

5
Aynasız, Rangefinder AF Lensler / Fujinon XF 90mm F/2 R LM WR
« : Kasım 26, 2015, 11:53:23 »


Fujinon XF 90mm F2R LM WR lensini bir süredir sokakta sağa sola vurduruyorum ve fikirlerimi paylaşmak için kısaca lensten bahsedeceğim :)

Fiziki olarak,

Lensi makineye takıp ilk başta hissiyatına baktım. 56mm'den 3cm kadar daha uzun ve 135gram daha ağır. Tombişlik aynı seviyede :)
Lensin kavrama ve ele oturması çok iyi... Netleme halkası orta sertlikte akışkan ve geniş... Diyafram tekeri "dişli" spor otomobil vitesleri gibi :)
Ağırlık ve denge iyi... Hafif bir lens değil fakat deli gibi ağırda bir lens değil. 90mm (135mm) sabit açı kullanmak
yani yarı tele / tele sınıfındaki bir objektifin tüy gibi hafif olması dezavantaj olur titreşimler fazlasıyla artardı...
Aşağı yukarı doğru sallayınca içinden "Kılıng Klong" diye bir ses geliyor :D Tabi korkmaya gerek yok çünkü içindeki netleme sistemi
mıktansılı bir düzeneğe sahip olduğundan makine kapalıyken yani güç olmadığı zaman bu motor kendi rotasında özgürce sallana biliyor :)



Aynı zaman da WR yani deliler gibi yağmurda ve karda fotoğraf çekebileceğiz :D Fujinon ilk WR sabit odaklı lensini 16mm ile gerçekleştirmişti :)
Yani serideki ikinci sabit odaklı WR lens oldu :) 16mm,16-55mm,18-135mm,50-140mm ve 90mm ile WR lens sayısı 5'e çıktı...


Optik Performans,
Kusursuz... Keskinlik bakımından en açık diyaframdan itibaren jilet gibi :) Lensin renkleri ve detayları süzmesi muhteşem keyifli :)
Beklentimin üzerinde çıktı bu konuda :)







Bokeh
Fujinon lensleri içinde en iyi bokeh karakterine sahip lens ünvanını almış bulunmakta :) Diyafram bıçak adedi 7 fakat bu sefer yapraklar yuvarlatılmış.
Bu da bize daha kremalı kaymaklı bokeh olarak geri dönüyor.







Keskinlik
Tek kelime ile özetlemek gerekirse "Jilet"... En açık diyaframda başlayan keskinlik ile modeli/Objeyi direkt olarak kopartabiliyorsunuz.
Fotoğraf'a boyut katarken oldukça keyifli sonuçlar alabiliyorsunuz :)

En açık diyaframda

1)



 
2)




3) Diyafram F 5.6


Tam Boy İçin Linki Tıklayın
https://farm4.staticflickr.com/3714/20099721766_586401ec0c_o.jpg


Bu lens için "Uzun menzilli portre" lensi diyebiliriz :) Modelli çekim yapan profesyonel ve amatörler ile sokakta doğal portreler yakalamak isteyenler
için çok çok iyi bir açı :) Bazı sokak fotoğrafçıları konuya yakınlaşmaya korktuğundan/doğallığı bozmak istemediklerinden/ 56mm ile pek fazla verim alamadıklarından
bahseder...Artık bu konuda yeni bir alternatif olarak 90mm tercih edilecektir :)

Karışık örnek fotoğraflar (sadece siyah beyaz olan fotoğraflar ile oynandı);






















6
Aynasız, Rangefinder AF Lensler / Fujinon 16mm 1.4 R WR LM
« : Temmuz 30, 2015, 23:39:44 »
Fujinon 16mm 1.4 R WR İnceleme , Sokaklara Vurdurma , Eğlenme :D

"Fotoğraf bana aittir istediğiniz yerde kullanabilirsiniz" :D

Evet arkadaşlar bu güzide lensi bir kaç gün kullanma fırsatım oldu ve deneyimlerimi Xemaat üyeleriyle paylaşmak istedim :)

Teknik özellikleri ;

Optik Yapı : 11 küme hâlinde 13 öge)
Odak Uzaklığı : 16mm (24mm)                                       
Diyafram : F 1.4 - 16
Diyafram Yaprağı : 9 (Yuvarlak Uçlu)
Netleme Aralığı : 15cm – Sonsuz
Boyutlar : ∅ 73,4mm x 73mm
Ağırlık : 375g
Çap : ∅ 67mm

Tabi bunlar benim ve benim gibi düşünenler için çok fazla şey ifade etmiyor :) Sebebi o lensi alıp şöyle sağa sola çıkartıp fotoğraf çekmeyince anlamıyorum, sokağa vurdurmak lazım [:D]

İlk Fiziki Temas:

Lens 1.4 diyafram açıklığı ve 16mm gibi geniş bir açı olmasına rağmen ağırlık ve boyutları gerçekten de muazzam olmuş. Lens gelmeden önce aklımda "10-24mm boyutlarında olur herhalde" şeklinde düşünceler vardı fakat lensi elime alır almaz " Anaa 23mm ve 56mm arasında bir şey olmuş ya laa" diyerek sevindim :)



İlk dikkat çeken lens üzerinde yazan NANO-GI ibaresi oldu. 16-55 ve 50-140 2.8f lensler üzerinde kullanılan kaplama :) Bu durum biraz heyecanlandırdı çünkü 16-55mm ve 50-140mm aralıklı olmasına rağmen verdikleri performans neredeyse sabit odaklı objektifler gibiydi :) Şimdi sabit odaklı bir lens ve NANO-GI kaplama acaba nasıl olur :)

Suya sabuna dayanıklı bir gövde ve bayonet yapılmış. Yani X-T1 ile Voltranı oluşturuyorlar... Suya sabuna dayanıklı ilk sabit odaklı lens :) Özellikle sağanak yağmur ve karda çok eğlenceli olacak :)

_________________________
______________________________________

AF (Otomatik Netleme) Performansı

Netleme hızı olarak oldukça iyi... Kullanıcısına bir sıkıntı yaratmıyor :) Fakat şöyle bir durum da söz konusu lensin yakınlaştırma mesafesi oldukça fazla :) Bu duruma rağmen AF hızı çok iyi :)


%100


OPTİK PERFORMANS

Optik başarım olarak bildiğiniz "C-a-n-a-v-a-r" :) Kısa süre içerisinde Fujinon'un efsane lens sıfatını alacaktır. Genel olarak hiç bir kusuru yok diyebilirim. Ve lensin kendine has bir karakteri var... Özellikle bokeh'te inanılmaz bir kaymaklık bir ballık bir şukelalık söz konusu :) Keramalı şokella :D

Keskinlik ve Detay : Sadece gülümsetiyor kullanıcısını :) Klasik Fujinon :) En açık diyaframda da keskin bir lens (Diğer fujinon sabit odaklı lenslerinde olduğu gibi[8D] ). Lens hem keskinlik hemde detayda üst sınıf bir lens olduğunu çektiğiniz ilk karelerden anlamanızı sağlıyor :)

Ör:

100%


Kirli bir cam arkasından örnek[:D]


100%


__________________________________________________________________________________________________________________________________

Kontrast : Sanki lensin içinde bir polorize filitre varmış gibi değişik :) Kontrast dağılımı yoğun.. Lens gani gani size veriyor.. Bunu hem açık hemde kısık diyaframda esirgemeden veriyor :) Nano-GI'ın işi mi acaba yoksa bilemedim :) Tek bildiğim şey
fotoğrafta bıraktığı etki muazzam :)






__________________________________________________________________________________________________________________________________

Renk Süzme : Çözümleme çok çok iyi...  Zaten bu konuda kötü olan bir Fujinon göremedik daha :) Her hangi bir CA görmedim. Son derece başarılı yine :)







Bokeh : Geniş açı bir lens fakat deli gibi güzel bokeh'e sahip :) Sütlü kremalı hafif Nutella ve kaymaklı ekmek kıvamı... Anlatamıyorum :D :D







_____________________________________________________
____________________________________________

Bu lensle çektiğim diğer fotoğraflar : (Oynanmış ve oynanmamış karışık)








56mm APD araya kaynamış :D









Kısaca Özet :

Bu lens Sokak ve Yıldız Fotoğrafçılığı için doğmuş resmen :) Kendine has bir karakteri ve ruhu olduğundan dolayı çok beğendim. Bokeh ve renk süzmesi muazzam keyifli.. Keskinlik ve detayda da sizi hiç üzmüyor aksine hep güldürüyor. 1000 dolar gibi bir fiyatı var.
Fiyat olarak kalitesine göre pahalı bir lens değil (üzerinde zeiss yazsa emin olun 3000-4000 dolar olurdu [8D] ) fakat ülkemizde doların bıngıl bıngıl oynaması sinir bozucu ne yazık ki...

7
Aynasız, Rangefinder AF Lensler / Fujinon 14mm 2.8 R
« : Temmuz 30, 2015, 23:33:39 »


Öncelikle bu lensi yaklaşık 3 ay'dır kullanıyorum... Açı olarak bana çok keyif verdiğini söylemeliyim zira dar alanlarda fazlasıyla sıkışmış birisi olarak şuan tek kullandığım lens :)
Fakat bu kişisel bir inceleme / gözlem... Stüdyo şartlarında sabit ışık , tripod vs şeklinde değil de alıp eline takıp makineye sokaklara çıkarak edinilen bir test :) Bu yüzden bence daha değerli ;)

Fiziki olarak ,

Diyafram lens üzerinden değiştiriliyor... Zaten biz Fuji'cilerin en sevdiği şeylerden birisi :) Fakat 14mm'nin diyafram tekeri oldukça yumuşak geçişli... Yani 35mm 1.4f Fuji gibi diyafram tekeri kemikli bir geçiş sağlamıyor....
Bu kötü mü ? Hayır :) İyi mi ? Yine hayır önemsiz bir detay sonuç itibariyle :)

Fokus halkasından direk manuel fokus'a geçmek için sadece kendinize doğru geçmeniz yeterli :) Bu çok yararlı ve keyifli... Çok hızlı bir şekilde AF/MF arasında geçiş yapabiliyorsunuz. Gözünüzü vizörden ayırmadan hemde :)

Malzeme kalitesi klasik Fuji X serisi zaten tek kelime ile harika :)



----------------
--------------------------------

Lens optik olarak mükemmel... Şu zamana kadar kullandığım en kaliteli geniş açı lens... Bunu abartmadan diyorum çünkü hakikaten öyle :)

Bir kaç tane %100 kırpılarak örnek... Makineden çıktığı gibi Jpeg :) Ellenmemiş oynanmamıştır kullanıcıları yanıltmamak için....




_______________________________________________________________





_______________________________________________________________





_______________________________________________________________

Yani üç aşağı beş yukarı böyle bir performansı var :)

Portreden de bir örnek verelim :) Portre lensi değil ama örnek işte :)





_______________________________________________________________________

Keskinlik ve detay olarak Fuji X-Trans sensör ile bu lens çok iyi anlaşıyor diyebiliriz :)





_____________________________________________________________________________

Tabi ki sıfır hatasız bir lens değil. Bu tarz ışık koşullarında "flare"denilen zibili yapabiliyor. Parasoley kullanmak şart ;)



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bir kaç tane de yine makineden çıkmış haliyle jpeg örneği vereyim :)









__________________________________
______________________________________________

Sonuç olarak söylenebilecek tek şey parasının karışılığı hayvan gibi veren sağlam bir optik...Ve aylardır sadece bu lensi kullanıyorum :) Kullanıcı geniş açı alırken özellikle bu sabit odaklı lens ise önce bir düşünmeli...
Çünkü sabit odaklı geniş açı lens kullanmak zordur. Kişi kendini ve çekim tarzını biliyorsa problem olmaz ama sadece "Manzara çekmek için" diye düşünülürse aralıklı bir lens tercih edilmesi
daha mantıklıdır bana göre...

Lensin eksi yönü "Flare" denilen zibil olarak gösterilebilir.

Artı yönü ise rakipsizdir fiyatına göre verdiği performans bakımından... Gerçi rakip olarak sadece bir lens var oda "Zeiss 12mm touit" :) Aralarında büyük fark yaratacak hiç bir nokta yok... Tek büyük fark fiyat farkı :)

____________
_________________

Bu lens ile çektiğim sevdiğim fotolarımdan örneklerle kapatayım mini inceleme faslını :)
Not:Bu fotolar da oynamalar yapılmıştır. (Siyah beyaz'a çevirme , kontrast müdahaleleri vs)




















8


Kirlisensör'de nasıl X topağı olmaz ! ! !

Caiz olanlar ,
 
*Makine , lensler ile ilgili paylaşımlar.
*Makine ayarlarımızın paylaşımları ve alınan sonuçlar.
*Bol bol fotoğraf.
*Yardımlaşmak.
*Püf noktalar , öneriler paylaşmak
*Otoportre
*Eklenen fotoğraflara lens,makine bilgisi kısaca eklemek
 
Caiz olmayanlar ,
 
*Başka makineleri kötülemek , sapkınlık yapmak,
*FF katili , Orta format katili diyerek göklere çıkartmak,
*Makineyi alıp bardak çanak çekmek bunun üzerinden yorum yapmak
*Selfie
*Yardımlaşmamak , ketum olmak
*Eklenen fotoğraflara makine lens bilgisi eklememek

:D









X-T1 + 16mm 1.4 + 14mm 2.8 + 10-24mm karışık

9
DSLR MF Lensler / Pentax SMC K 50mm 1.4f
« : Nisan 12, 2015, 00:12:22 »


Ağırlık : 265gr
Uzunluk : 4.2cm
Filitre Çapı : 52mm
Minimum netlik mesafesi : 45cm
Diyafram Aralığı : 1.4f - 22f
Optik mimarisi : 7 element , 6 grup , 8 bıçak

Malzeme kalitesi:

    Bu konuda en kaliteli Pentax manuel lens serisi diyebiliriz. M ve A serisinden bir sınıf üstte :) Metal ağırlıklı , kullanıcısına verdiği his güzel :)

Keskinlik:

    1.4 diyaframda pek keskin olduğu söylenemez. 2f'den itibaren ben buradayım demeye başlıyor :)
Kaliteli bir keskinliği var. Hatta karakteristik de diyebilirim.

Kontrast & Renk :

    En başarılı olduğu kısım. Kontrast dengeli ne çok az ne çok fazla... Ahengi bozmuyor keyifli :)
Renk konusunda ise FA ltd serisine çok benziyor. Mavimsi bir tonu var :) Hani FA serisi optikler nasıl sarımsı
bir karakteri varsa bu da onun mavimsi hali gibi :D :D

    Renkleri süzmesi gerçekten inanılmaz güzel... Kırmızıyı adam gibi kırmızı veriyor. Patlatıp çamur etmiyor. Bu konuda oldukça taktir ettim. Gerçi dengeli kontrast oranında bunda çok etkisi var :)

Bokeh:

    Rüya gibi yumuşak ve neredeyse tüm manuel prime lensler gibi kaliteli :) Derinlik hissini iyi veriyor... Objeyle birlikte yapışmıyor , net alandan bokeh'e doğru geçiş yumuşak...

Genel olarak bakış açım :

    Netleme halkası çok kaliteli. Kaymak gibi kayıyor trak diye duruyor :) Diyafram halkası kemikli ve metal :) Makine ile uyumu oldukça iyi fakat eski pentax gövdelerde yeşil tuş işaret parmağınızın altında kalıyordu... Kullanımı rahattı fakat K5'te hala tam olarak alışamamanın verdiği zorluğu yaşıyorum :) Gözüm vizördeyken yanlışlıkla canlı ön izleme tuşuna basıyorum yeşil tuşa basacağım diye :)

    Renkleri çok keyifli süzüyor... Berrak tatlı bir imaj kalitesi var. Mavimsi tonu bazen sorun olabiliyor :) Makinenin beyaz dengesini şaşırta biliyor kerata :) Pozlama da bir sıkıntı yaşamadım.

    Hani hep diyoruz ya " Her pentaxian'nın çantasında bir manuel lens olmalı " evet bu o manuel lenslerden birisi olamayı fazlasıyla hak ediyor :)

Örnek fotolar :























10
DSLR AF Lensler / Pentax 100mm WR Macro vs Panagor 90mm Macro
« : Nisan 11, 2015, 23:56:36 »
Evet merak ettiğim bir karşılaşma :) Eski türk filmlerindeki gibi zengin çocuğu ile fakir çocuğu farkı :D :D :D

Pentax WR tam bir zengin çocuğu :D :D Japon ailenin çocuğu fakat vietnam'da doğmuş amerika da büyümüş :) Ayıptır söylemesi o kadar züppe ve şaşaalı bir görüntü sergiliyor :) Fitnıs salonlarının gözde çocuğu sert gövdesi fakat bir o kadar da hafif :) Dış görümünü itibariyle çok fena belli ediyor kendini :D :D



Panagor ise emekçi bir ailenin çocuğu... Japonya'da doğup büyümüş :) Vivitar'ın Kron'un çok yakın akrabası :D Yaşadığı zorlu hayat şartlarından dolayı sert olmak zorunda :) Tabi dengesiz beslenmesi de onu ağır kılmış :) Fakat çirkin çekiciliğe sahip :) 



Merak ettiğim ise birisi 650 dolar diğeri 150-170 dolar neredeyse 4 kat fiyat farkı var... 1:1 büyütmede yani asıl kullanım amaçları makro'da bu fiyat farkı ne kadar etkili ? ? ? Kafama takılan buydu :)

Pentax 100mm WR

2.8f                                 


4f


5.6f                                   


8f


13f                                   


16f
[imgt]http://img97.imageshack.us/img97/5056/wr16.jpg[/img]


Panagor


2.8f                                     


4f


8f                                           


11f


13f                                         


16f
[imgt]http://img6.imageshack.us/img6/818/pana16.jpg[/img]

Tahmin ettiğim gibi açık diyaframlar Pentax çok iyi  Panagor ise kötü beslenme şartlarından dolayı pek bir keskin değil :) Diyafram kısıldıkça kendini toparlıyor Panagor ve neredeyse 100 WR'yi dövecek kadar keskinleşiyor :)

Test ederken ayrıca dikkat ettiğim diğer bir olay da parlak zeminlerde Panagor da ışığı iyi ayarlamak lazım... Eğer ki ışığı iyi ayarlayamazsanız size iyi sonuçlar vermez :) Gerçi diyafram 11-16 arası çekimler makroda keyifli olduğundan dolayı Panagor'un pek bir sıkıntısı yok :)

100mm WR çok başarılı her konuda... Eksiği yok diyebilirim :) Parasının hakkını sonuna kadar veriyor...

NOT: FOTOĞRAFLARDA PHOTOSHOP İLE AUTO TONE  , AUTO COLOR  ,  AUTO CONTRAST yapıldı küçültüldü...

11
Bu testi hazırlamayı düşündüğüm zaman sanırım 1,5 yıl yada daha fazla bir zaman önceydi... Fotoğraf klasörlerimi düzenlerken karşılaştırma için çektiğim fotoğrafları görünce bari paylaşayım dedim :)

Öncelikle bu tarz objektiflerin karşılaştırılması yapılırken bir çok şeye dikkat edilmelidir... Tripod kullanmak doğru düzgün bir ışık ile çalışmak , aynı kadraj da çekim yapmak gibi bir sürü ıvır zıvır :) Tabi bunların hiç birini yapmamışım bunu fark ettim :D :D :D



Fakat bunu şöyle düşünebiliriz ... Zira makro lensler doğa da zorlu koşullarda kullanıldıkları için stüdyo ortamına gerek yok aslında :)

Aslında benim merak ettiğim olay daha çok şunlardı... AF ve Manuel makro lensler arasındaki kalite farkı ?
"mm" değerlerinin makro'da önemi ? ? ? gibi kendi merak ettiğim şeyleri görmekti amaç :)

Neyse Üç kral ve Üç kralın makro'daki yetenekleri :)



Schneider K. 100mm D-Xenon 2.8f 1:1 macro



Şuana kadar kullandığım ve keyif aldığım en sağlam lenslerden birisidir. 50mm DFA'nın abisi olmasından dolayı
performansları hemen hemen aynıdır...













Tamron 90mm 2.5f Adaptall 1:2 macro + tamron 2x BBAR TC



Tamron 90mm 2.5f Adaptall 52bb modeli arkadaşımız normalde makro büyütme oranı 1:2 olduğu için yine bu objektif için yapılmış olan 2x BBAR T.c.'ını takıp voltranı oluşturdum :) böylece 180mm 5f 1:1'lik bir makro canavarına dönüştü :)

Hatırladığım kadarıyla diğer iki genco lensten daha fazla ışığa ihtiyaç duydu... Bu da TC'den dolayı kaynaklanmaktadır... Ağırlık olarak diğer iki lensin toplamından daha ağır olduğundan bildiğiniz G3 piyade tüfeği gibi :D Nişan almak son derece rahat... Netleme mesafesi olarak da oldukça iyi diğer iki lensten... (Daha uzaktan netliyorsunuz) Fakat titrememek için oldukça savaş vermeniz lazım... 180mm'de 1:1 makro çekimi hele ki hava hafif rüzgarlıysa :D :D

Örnek fotoğraflar :

NOT: Bu lens ile çektiğim fotoğrafların diyafram değerlerini not almadığım için kötü oldu :(















Pentax 50mm DFA 2.8f 1:1



Kullanmış olduğum ilk makro lenstir :) Bana makroyu sevdiren minik bir canavar kendisi :)
Çok nefessiz kaldım bu lens yüzünden 1:1 çekimlerde ama her seferinde kalitesiyle şaşırttı beni :)














12
DSLR AF Lensler / Sigma 85mm 1.4f Ex Dg Hsm (Pentax bayonet)
« : Nisan 11, 2015, 23:46:56 »


Şu zamana kadar kullandığım(bu mm değerlerinde) en babayaro portre lensler arasında ilk 3 içinde diyebilirim :)

       Pentax'ta ki aletnatifleri FA 85mm 1.4f (bulunmuyor,bulunsa da alınamıyor :D ) , FA 77mm 1.8f limited ve 3.parti lens üreticilerinden C.Zeiss 85mm 1.4f (Bir manuel lense bu kadar para verilir mi ? :D ) , fakirin Zeiss'i lakaplı kore aslanı  Samyang/Rokinon 85mm 1.4f... FA 85mm hariç diğer iki lensi de (77mm ve 85mm Roki) hatırı sayılır zaman kullandım , CZ 85 ile ayak üstü bir iki kare çekip evde inceledim... Kısaca özetleyecek olursam hepsini tokat manyağı yapar bu Sigma 85mm :D :D Şaka bir yana en beğendiğim Sigma diyeyim :) 77mm küçüklüğü , hafifliği ve renkleri harikaydı , Rokinon'un keskinliği keyifliydi, bokehi biraz sert geçişliydi ama fiyat performans olarak hala gözdem kendisi :)

Neden Sigma'yı daha çok beğendim ?

*Bu lens saf kan portre için yapılmış ! ! !
*Bokeh inanılmaz :)
*Hayatımda ilk defa cızzz cuzzz tak sesleri duymadan netlemenin verdiği tat :D

Neyine kıl oldun ? derseniz de...

* Boyutları (Büyük ve ağır)
* AF ince ayarı yapmak gerekiyor...(aslında pek gerekmiyormuş her lens 1-2mm öne yada arka ya netleme yapması normalmiş... Kynk:Nazmi abi sohbetleri :) )
* Parasoley büyüklüğü , çok dikkat çekiyor..(APSC makinelerde parasoley'e ek bir aparat daha takılıp daha büyük hale gelmesi benim için gıcık bir durum... Malum çok dikkat çekiyor :) )

Malzeme kalitesi

Bu konuda söylenebilecek tek kelime var oda mükemmel ! ! ! Sigma artık eski Sigma değil :)

Renk , Kontrast

Renkler klasik Sigma renkleri... Aşırı yoğun değil kararında diyelim... Hatta biraz yumuşak.. Özellikle portrede çok tatlı oluyor :)
Kontrast yoğunluğu ise tam kararında... Çok yoğun değil ama az da değil :)





Keskinlik

Valla keskinlik olarak Rokinon 85mm ile kafa kafaya geldi :) Lens evet keskin... En açık diyaframından itibaren kendini çok sağlam hissettiriyor :)





Bokeh

    İşte burada akansular duruyor :) Nasıl tarif etsem diye düşünüyorum :D
Yumuşacık geçişler... Krema gibi... Az içine çikolata sosu atılmış... Sabah yeni uyandığınız da gözlerin bulanık görmesi gibi...





Hani marketlerde kavanoz içinde satılsa da sabahları kahvaltı yaparken ekmeğime sürüp yesem dedirtiyor :D :D
O kadar tatlı bokeh :)

Cromatik Aberration - Renk Sapması

En açık diyafram da eccük var :) Ama 77mm kadar yoğun değil :) Daha kabul edilebilir düzeyde... Şahsen beni rahatsız etmedi...



Örnek Fotoğraflar :









NOT: Lensi alıp da sokak sokak fotoğraf çekmek amaçlı hala dolaşamadım... Yolda izde merak edip çektiğim kareler... Ama hiç olmamasından iyidir :)

13
Üye Albümleri / jimi1984 - Murat Koçak
« : Mart 31, 2015, 15:10:14 »
Karman çorman giriş yapayım bende :) Eski yeni karışık :)

1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13

Sayfa: [1]