0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı Mremre

  • *****
  • 522
  • M. Emre Uysal - 1986
    • Profili Görüntüle
Ara'yı anlamak
« : Kasım 25, 2015, 20:06:56 »
Fotoistanbul festivali kapsamında 22 Ekim günü Pera Müzesi'nin de desteğiyle gerçekleşen Paul Mcmillen, Simber Atay ve Coşkun Aral'ın "Ara'yı Anlamak" paneline gidemeyenler buradan izleyebilirler.
http://www.youtube.com/v/sb7V1ykX4dU?wmode=transparent
Pentax K20D
Olympus Omd EM-5
Samsung Nx Mini & Nx300m

*

Çevrimdışı caucassian

  • *****
  • 707
  • Murat-1981
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #1 : Kasım 25, 2015, 21:06:23 »
sanırım Ara GÜLER'i anlamayan bi ben varım :) zamanın yokluğunda elinde olan imkandan dolayı fotoğrafa merak saldığından dolayı şu anda üstad olarak görülüyor. elbette tecrübeleri hakkında yorum yapmam doğru olmaz. fakat her söylediğini doğru kabul etmek de yanlış olur kanaatindeyim. arz ederim.
Bahane yok, fotoğraf var.
Pentax K3 + Pentax K5 + Samyang8mm f:3,5 + m42 28mm f:2,8 + Pentax smc da 35mm f:2,8 makro limited + Pentax K 55mm f:1.8 + Sigma 70mm f:2,8 makro dg + Pentax smc da* 50-135mm f:2,8 + revuenon 200mm f:3,5 + Sigma 120-400mm f:4,5-5,6 apo dg os hsm + sigma 10-20mm f/4-5.6 ex dc hsm lens + Pentax 16-45mm f:4 + Pentax smc da*300mm f:4

Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #2 : Kasım 25, 2015, 21:15:05 »
amirime kısmen katılıyorum. arz ederim  :D
Sigma DP2 - Pentax K20D
>"Dünya bir sanat eseri, fotoğrafçıda bunun tanığıdır.Benim yaptığım, gördüklerimi başkaları da görebilsin diye bu sanatı kaydetmeye çalışmak..."
>"Mutluluğun tek bir zamanı vardır. O da şimdi. Geçmiş pişmanlıkları, gelecek ise belirsizlikleri barındırır."

Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #3 : Kasım 25, 2015, 21:33:12 »
Üç özelliği var öne çıkan,yoksa onun zamanında da fotoğraf çeken insanlar vardı o kadar da az değildi,fakat bir çoğu bugün hatırlanmaz bile.Yani elinde makine vardı,çekende azdı haliyle popüler oldu demek çok büyük haksızlık olur.
Ondan önce fotoğraflar kartpostal olarak çekiliyordu ülkemizde yani bir İstanbul fotoğrafı olacak ise Üsküdar'a gidilir işte o klasik İstanbul fotoğrafı çekilirdi önünde kesinlikle insan veya ona benzer bir cisim olması istenmezdi ama Ara Güler içine insanı,hareketi yani yaşamı da alan fotoğraflar çekmeye başladı o dönem için bu çok büyük bir yenilikti.
Yine ondan önce hep belirli yerler çekilirdi tanınmış turistik yerler diyelim Tarlabaşına veya Anadolunun ücra kasabasına fotoğrafçı gitmezdi hele ilginç ne bulursan çek türü bir fotoğrafçılık anlayışı yoktu.
Bir diğer özelliği seyahatleri,ondan önce fotoğrafçılarımız genelde yereldi,yurtdışı çalışmaları pek olmazdı.Kendisi birçok yurtdışı seyahati yapmıştır.
Kısacası abartılmış birisi değil,görüşleri nedir bilmiyorum kabul edilmeyen ama fotoğrafçılık geçmişimiz için çok önemli bir yere sahiptir kendisi.Tabi arz ederim :)
İsim: Selman
instagram,flickr,500px @turkiye2turkiye

Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #4 : Kasım 25, 2015, 21:42:16 »
ben aslında sadece fotoğraf sanatı değil diğer tüm sanat dallarında belli bir zümrenin ve etrafındankilerin ön plana çıktığını ve çıkartıldığını düşünüyorum.hakkını çok daha iyi veren ama isim bulamayan çok değerli sanatçıların da var olduğuna inanıyorum. arz-ı hürmet ederim :)
Sigma DP2 - Pentax K20D
>"Dünya bir sanat eseri, fotoğrafçıda bunun tanığıdır.Benim yaptığım, gördüklerimi başkaları da görebilsin diye bu sanatı kaydetmeye çalışmak..."
>"Mutluluğun tek bir zamanı vardır. O da şimdi. Geçmiş pişmanlıkları, gelecek ise belirsizlikleri barındırır."

Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #5 : Kasım 25, 2015, 23:11:14 »
Köylü detected :D
Sony Alpha ILCE-7 (3039257) 
Voigtländer Ultron 28mm F2 (8110465) 
Zeiss Sonnar T* FE 1,8/55 ZA (45701063) 
Tele-Elmarit-M 1:2.8/90 (2968446) 
Elmar-M 1:4/135 (1769055) 
http://www.flickr.com/photos/halpaslan

*

Çevrimdışı haytaertu

  • ****
  • 295
  • Ertuğrul Ulusoy
    • Profili Görüntüle
    • 500px
Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #6 : Kasım 25, 2015, 23:13:47 »
Köylü detected :D
gururla üstüme alınabilirim :D
K5iis+K-01
DA10-17 + DA16-45 + DA15 + FA24 + DA35 + DA*55 + Sigma 105 + DA*300
METZ + TENBA + TAMRAC + MANFROTTO + BENRO ...

Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #7 : Kasım 26, 2015, 00:22:03 »
Mutlaka birileri öne çıkacak,bu kaçınılmaz ama hayat da böyle zaten.Yoksa birçok kişi cumhurbaşkanı olacak potansiyelde ona kalırsa ülkede ama sonuçta bir kişi oluyor.Fakat Ara Güler kuşağında öne çıkan veya hakkı yenen başka isim var mı açıkçası ben bilmiyorum,yok gibi geliyor bana.Günümüzde ise var tabi,sonuçta bu iş ile uğraşan çoğaldıkça lobi faaliyetleri de artacak bu hayatın her alanında geçerli.Çevren,bağlantıların çoksa ve bunları doğru kullanabiliyorsan her zaman 1-0 öndesin demektir.Ama bu nefes almak kadar normal birşey hayatın her alanı böyle,işe girerken hatta marketten ekmek alırken bile.Takdirlerinize sunarım elbette :)
İsim: Selman
instagram,flickr,500px @turkiye2turkiye

*

Çevrimdışı Kato

  • *****
  • 698
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #8 : Kasım 26, 2015, 10:26:36 »
murat a çoğunlukla katılıyorum, bizim burda Reha Bilir diye biri var mesela, adam her fotoğraf yarışmasında jüri, ulen ürettiği de bir şey yok, zamanın behrinde elinde makina olduğundan üstad olmuş, bu gün herkesin bir kaç gövdesinin olduğu ve deli gibi fotoğraf çektiği, hem de şahane fotoğrafların üretildiği bir dönemde üstad olsunlar da göreyim, yok öyle bir şey
E-M5 I Fisheye I 15 I 25 I 75

Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #9 : Kasım 26, 2015, 10:39:28 »
Yıllar önce İzmit'te Fahri Seyrek adında bir fotoğraf sanatçısı vardı..Çektiği siyah beyaz fotoğrafları bugünkü imkanlarla bile çekebilen fotoğrafçıya rastlamadım..Onun tek şanssızlığı..belki de şansı İstanbul'da yaşamamış olmasıydı

Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #10 : Kasım 26, 2015, 11:27:31 »
Vallahi adamın bizzat gidip keşfettiği ve fotoğraflayarak belgelediği çok önemli tarihi kalıntılar var. Tabi bu onu iyi fotoğrafçı yapmaz, ama bu fotoğraflar zamanında çok önemli dergilere kabul edilmiş. Tabi böyle olunca isim yapmış, herkese poz vermeyen insanlar ona poz vermiş. Fotoğraf sanat değildir, biz aslında tarihçiyiz diyen bir adam işte. Üstad mıdır, üstaddır. İlkleri başarmıştır. Herkesin fotoğrafçı olduğu günümüzde yaşasa üstad olur muydu, orasını bilemem. Saygıda da kusur etmem, keşke bana poz verse. :)

Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #11 : Kasım 27, 2015, 00:01:43 »
Bu adamı bir türlü sevemedim gitti. Herkes tutturmuş bir üstad görende herkese fotoğraf çekmeyi öğretti sanacak. Kimine göre üstaddır ama bana değil.


Sorun herkesde bende değil.
Sony A300, A580 A900
Sony HVL 42AM,Minolta 3600HS D
Minolta 80-200mm f2.8 APO HS G / 85mm f1.4 /50mm f1.7 /28-135mm f4-4.5 /35-70mm f4 /70-210mm f4 /17-35mm F/2.8-4 D/135mm f2.8
Tamron AF 90mm f/2.8 Di SP A/M 1:1 Macro
Sony55-300mm F/4.5-5.6 DT Zoom Sony 70-300mm f4.5-5.6 G SSM
C.Z. 16-80 f3.5-4.5
Kenko C-AF Teleplus PRO 300 2x Tele Converter, Kenko Auto Extension Tube Set DG
Manfrotto 3051
Mountainsmith Parallax Pro Camera Backpack - 18 x 15 x 11"
http://www.flickr.com/photos/akarahan/
https://500px.com/a-karahan

*

Çevrimdışı gökhans

  • ****
  • 496
  • Gökhan SOMUNCU - 1970
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #12 : Kasım 27, 2015, 11:45:43 »
Ara'yı anlayamamak oldu başlık. ''Şimdi yapsın da göreyim'' den daha saçma bir savunma şekli veya ''ben o zaman doğmuş olsaydım'' dan daha aciz bir söylem olamaz. 123212 gövde ve 3040291039 lensle ortaya ''arkası bulanık'' dan  veya PS MS  renk vs pompalamaktan daha fazla bişey çıkarmakta zorlanırken hem de.
Mümkün değil ama, hayal edin istiyorum, bir zaman ki anadolu şehirlerine günde 1-2 otobüs olsun, telefon değil ilkokul çocuklarının elinde olmak istanbul'da bile 1.000 evde olsun, çektiğiniz bir fotoğrafı görmek 2-3 gün sürsün, dünyadaki ve ülkedeki fotoğrafla uğraşan insanların büyük çoğunluğunun birbirinden ve tabii çekilen örneklerden gazete fotoğrafları dışında haberi olmasın. Kadraj kompozisyon vb şeyler hakkında ülkede yazılı tek satır olmasın. Fotoğraflarınızı eleştirecek hatta fotoğrafın eleştirilip geliştirilmesi gereken bir sanat olarak bile görecek kimse olmayacak ve siz inatla bir ömür fotoğraf çekecek inanılmaz şeyler belgeleyeceksiniz. Bunun bi şekilde kabul görmesi için de verilen uğraşlar, burun kıvırmalar tüm sanatçıların başına gelmiş şeylerdir birçoğu öldükten sonra değerlenen eserleriyle yaşarken küflü odalara mahkum olmuş sefil hayatlar sürmüştür. Belki bunun için insani bir tepkidir huysuzluk.
 Ayrıca öyle ''belirli bir zümreye' ihtaf edilmiş bir şey değildir sanat / bilim. Birçoğu tüm dünyada belirli zümreler tarafından ezilmiş işkence görmüş yoksulluğa itilmiştir. İnsan oğlu şu on yıl gibi asla olmamış taa eline alana kendine fayda getirdiği ona dank ettirilene kadar ilk yapılanlara yeniliklere hep mesafeli hep muhalif durmuştur.
Konuyu gereksiz uzatmış olabilirim ama bizlere kapılar açan belki bu topraklarda bu hobi/iş/sanat 'ın bi şekilde duyulmasını sağlayan insanlarla ilgili çok kolay hükümler vermemiz kendimi onun yerine koyunca gücüme gidiyor. Ayrıca bir kişiye değer vermek onun kadar duyulmamış insanlara ister o zamanda ister şimdi olsun bir haksızlık değil burada ne birisine number one değerlendirmesi yapabilecek ne de diğerine burun kıvıracak birikimimiz olduğunu düşünmüyorum. Saygılarımla arz ederim. (bomb has been planted)
Niyet İyi, Akibet İyi

Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #13 : Kasım 27, 2015, 12:23:58 »
aslinda konu benim gibi düsünmeyen iyi olamaz sorunundan geliyor  birazcik ön yargiliyiz galiba
Pentax K3
Pentax 16-45 mm
Pentax 55 mm 1.4
Pentax 100 mm wr
Sigma 8-16 mm
Tamron 70-200 mm
Tamron 28-75 mm
Metz 58-af1
Pentax 21mm limitet
Pentax 70 mm limitet
Pentax 18-135mm
Cosina 19-35mm
Pentax K-S1

Ynt: Ara'yı anlamak
« Yanıtla #14 : Kasım 29, 2015, 01:56:20 »
bana göre avantajları şöyleydi,

-zamanına göre maddi durumu iyi bir aileden geliyordu o yüzden de maddi sıkıntı yaşamadı
-inatçı , araştırmacı bir adam sinemaya da ilgisi olan birisi
- ve tabi o dönem fotoğraf bu kadar eleştirilmiyordu daha çok belge niteliği taşıyordu ve kimse neden bu grenli yada fluu demiyordu imkanlar öyleydi ve hepsi bir araya gelince bir çok ünlü ile sanatçılar , yönetmenler röportajlar yaptı

bunun yanında bence fotoğraflarında  estetik kaygı çok fazla  yok zaten kendisi söyler ben belgeleme yapıyorum diye o zaman içinde fotoğrafa ait kaynaklar tabi ki vardı kaç kere yurt dışına gitmiş bir adam magnum photos kurucuları ile iyi dost o yüzden fotoğraf adına basılmış kitaplar o zamanda vardı yani belkide kendi istemedi estetik olarak üretmeyi haberin önüne geçebilirdi düşüncesi ile yoksa o zamanın bressonu, kodelkası, salgadosu, nicosu  vs aynı zamanın adamları hepsi estetik olarak çok iyiler tabi teknik bilgi olarakta . Türkiye de o dönemlerde adı bilinen fotoğrafçılar da vardı ama onun kadar sivrilmediler mesela sami güner kupası var çok az kişi ismini bilir ve ara güler i yurt dışında ki dönemin adamları kıyaslarsak ki bence yanlarına yaklaşması zor olur ama Türkiye için şu anlık tek adam