0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı enis.acar

  • ***
  • 116
  • Çıkarların için eğilme !
    • Profili Görüntüle
Ay Ku - Image Quality - İmaj Kalitesi
« : Aralık 05, 2015, 00:13:34 »
Selamlar forum halkı,

Kafamdaki deli soruyu sorasım geldi. Belki de çok basit bir cevabı vardır ama ben bilmiyorum.

Amacım marka fanatikliği vb. değildir baştan belirteyim de gereksiz polemikler açılmasın :)

Sorum şöyle; Bütün gövdelere aynı lensi taksak her birinden farklı görüntüler elde ederiz. Bunun fiziksel ve yazılımsal nedenleri vardır elbet. Fakat sürekli dilimize doladığımız imaj kalitesi nedir? İmaj kalitesini belirleyen unsurlar nelerdir? İmaj kime göre kalitelidir veya kalitesizdir? Madem imaj kalitesi denilen şey bu kadar önemli, hassas ve gövde seçiminde belirleyici bir konu neden bir fotoğrafa bakarak o fotoğrafın hangi gövde ile çekildiğini söyleyemiyoruz? :D

Büyüklerin ellerinden, küçüklerin gözlerinden öperim..

Saygılar, sevgiler :)

Ynt: Ay Ku - Image Quality - İmaj Kalitesi
« Yanıtla #1 : Aralık 05, 2015, 00:18:58 »
1. DR
2. Color Rendering
3. Sharpness
4. ISO
Öptüm kib :p
Sony Alpha ILCE-7 (3039257) 
Voigtländer Ultron 28mm F2 (8110465) 
Zeiss Sonnar T* FE 1,8/55 ZA (45701063) 
Tele-Elmarit-M 1:2.8/90 (2968446) 
Elmar-M 1:4/135 (1769055) 
http://www.flickr.com/photos/halpaslan

*

Çevrimdışı enis.acar

  • ***
  • 116
  • Çıkarların için eğilme !
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ay Ku - Image Quality - İmaj Kalitesi
« Yanıtla #2 : Aralık 05, 2015, 00:26:54 »
Yav tamam dediklerin doğru ona lafım yok. Benim sorun gövde seçerken öncelikle bunları mı göz önünde bulunduruyoruz? Bunlara bakarak gövdenin çektiği fotoğrafları ayırt etmek mümkün mü?

Bir de Türkçelerini yazsan ya adminim.. Gavurca bilmiyom pek :)

Ay Ku - Image Quality - İmaj Kalitesi
« Yanıtla #3 : Aralık 05, 2015, 00:36:16 »
1. DR : dinamik aralık. Gövde alırken belki de en çok dikkat ettiğimiz konu. Belli bir sensör grubu bu konuda oldukça iyidir.
2. Color Renderig: Renk Yorumu. şimdi bu konu kişiden kişiye değişse de raw çekilen bir fotoğrafta istediğimiz gibi düzenlememiz mümkün. Zaten kaçımız fotoğrafta doğru renk arıyoruz ki??
3. Sharpness: keskinlik. Bu temelde lensle ilgili ancak eğer sık çizgilere sahip bir fotoğraf çekmiyorsal AA filtrenin olmaması avantaj. Ayrıca sensörün önündeki cam kalınlığı (adını unuttum) da keskinliği etkiler.
4. ISO: işte zaten gövdelerin iq ya doğrudan en belirgin etkisi bence bu.
Bunların tümü İbrahim abi gibi çok gövde kullanan ya da ileri amatör fotoğrafçıların (bizim gibi) takıntısı.
Sanat için ya da profesyonel manada fotoğraf çeken insanların beklentileri farkıdır :)
« Son Düzenleme: Aralık 05, 2015, 00:46:20 Gönderen: halpaslan »
Sony Alpha ILCE-7 (3039257) 
Voigtländer Ultron 28mm F2 (8110465) 
Zeiss Sonnar T* FE 1,8/55 ZA (45701063) 
Tele-Elmarit-M 1:2.8/90 (2968446) 
Elmar-M 1:4/135 (1769055) 
http://www.flickr.com/photos/halpaslan

Ynt: Ay Ku - Image Quality - İmaj Kalitesi
« Yanıtla #4 : Aralık 05, 2015, 00:39:13 »
arkayı flu yapıyorsa kalitelidir.çok tartışmaya gerek yok :D
Sigma DP2 - Pentax K20D
>"Dünya bir sanat eseri, fotoğrafçıda bunun tanığıdır.Benim yaptığım, gördüklerimi başkaları da görebilsin diye bu sanatı kaydetmeye çalışmak..."
>"Mutluluğun tek bir zamanı vardır. O da şimdi. Geçmiş pişmanlıkları, gelecek ise belirsizlikleri barındırır."

*

Çevrimdışı enis.acar

  • ***
  • 116
  • Çıkarların için eğilme !
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ay Ku - Image Quality - İmaj Kalitesi
« Yanıtla #5 : Aralık 05, 2015, 00:47:15 »
Profesyoneller genelde çekim yaptığı alana yönelik gövde ve lens alıyorlar. Spor çeken biri gidip aynasız almıyor veya konser çekimi yapan fotoğrafçı 800 asa'da çamur gibi çeken gövde almıyor.

ISO başarımı meselesinde katılıyorum. ISO başarımı görüntünün kalitesine direk etki ediyor. Bu bir oldu :)

Ynt: Ay Ku - Image Quality - İmaj Kalitesi
« Yanıtla #6 : Aralık 05, 2015, 00:48:10 »
Bir de unuttuk tabi. Fotoğrafın raw dayanıklılığı ve kaç bit kayıt yapıldığı :).
Bence sevabına birisi bu yazdığımız terimleri açıklasa ne güzel olur :)
Sony Alpha ILCE-7 (3039257) 
Voigtländer Ultron 28mm F2 (8110465) 
Zeiss Sonnar T* FE 1,8/55 ZA (45701063) 
Tele-Elmarit-M 1:2.8/90 (2968446) 
Elmar-M 1:4/135 (1769055) 
http://www.flickr.com/photos/halpaslan

*

Çevrimdışı enis.acar

  • ***
  • 116
  • Çıkarların için eğilme !
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ay Ku - Image Quality - İmaj Kalitesi
« Yanıtla #7 : Aralık 05, 2015, 00:51:11 »
Raw dayanıklılığı konusunu en güzel Murat açıklar sanırım :)

*

Çevrimdışı ogeday

  • ***
  • 226
  • Oktay BAKAN - 1977 Çankırı
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ay Ku - Image Quality - İmaj Kalitesi
« Yanıtla #8 : Aralık 05, 2015, 00:54:26 »
bir konu neden bir fotoğrafa bakarak o fotoğrafın hangi gövde ile çekildiğini söyleyemiyoruz? :D

zannımca, aslında jpeg olursa bazen anlaşılabiliyor yada ip ucu verebiliyor hangi gövde olduğu konusunda
ancak sonradan yazılım müdahalesi zaten pek çok şeyi değiştiriyor, bayanlardaki makyaj gibi sonuçta.
tabi makyaj ile daha az gövde ve lens maliyeti ile iyi sonuçlar alıyorsa işte bence burası dipsiz kuyu.... buraya bir milyon faktör giriyor, lba, amatör ruh, ne istediği bilme yada bilmeme , konfor vs vs....
At - Avrat - Silah - Pentaxxx  :o ;)

*

Çevrimdışı caucassian

  • *****
  • 707
  • Murat-1981
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ay Ku - Image Quality - İmaj Kalitesi
« Yanıtla #9 : Aralık 07, 2015, 08:53:46 »
Raw dayanıklılığı konusunu en güzel Murat açıklar sanırım :)

raw dayanıklılığı ne demek. köylüyüm ben, anlamam öyle terimlerden :)
Bahane yok, fotoğraf var.
Pentax K3 + Pentax K5 + Samyang8mm f:3,5 + m42 28mm f:2,8 + Pentax smc da 35mm f:2,8 makro limited + Pentax K 55mm f:1.8 + Sigma 70mm f:2,8 makro dg + Pentax smc da* 50-135mm f:2,8 + revuenon 200mm f:3,5 + Sigma 120-400mm f:4,5-5,6 apo dg os hsm + sigma 10-20mm f/4-5.6 ex dc hsm lens + Pentax 16-45mm f:4 + Pentax smc da*300mm f:4

*

Çevrimdışı Kato

  • *****
  • 698
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ay Ku - Image Quality - İmaj Kalitesi
« Yanıtla #10 : Aralık 07, 2015, 10:11:09 »
DR -- dinamik aralık -- özellikle bir fotoğrafta hem ışık alan hem ışık almayan yerlerin olması durumunda kendini gösterir, burada çektiğimiz fotoğrafa +5 -5 gibi karanlıkta kalan yerleri açıp, patlayan yerleri kıstığımızda özellikle Canon sensörlerin yumuşak karnıdır, Sony sensörler de şu anda bu konuda en başarılı olanlardır. Gölgede kalan yerlerden veri kurtarma konusunda sony sensörler çok önde diyeyim
Renk Derinliği -- yani tam olarak anlatamayabilirim ama, özellikle a7R ile çektiğim fotoğraflardaki renk bilgisinin a6000 de olmadığını söylesem yeterli olur mu bilmiyorum, biri yaprağı sadece yeşil olarak gösterirken diğeri yaprağın bir kısmının açık yeşil bir kısmının koyu yeşil olduğunu verebiliyor bana, Renk konusunda Canon - Pentax - Fuji jpeg çıktılarda müşterilerini bir hayli mutlu eden markalar
ISO başarımı -- açıkçacı ben iso konusunda markaların müşterilerini kandırdığı düşüncesindeyim, ben 400 iso dan sonra bozulmayan fotoğraf görmedim henüz, Fujinin isosu yanlış bunu herkes biliyor zaten, bir kademe alttan hesaplayacaksın onunkini, ancak 6D mesela müthiş iso başarımı var gibi gözükse de bütün detayları alıp götüren bir başarıma başarım denir mi siz karar verin, tabi burada 100 iso haricinde fotoğraf vermeyen Merrill leri de anmak lazım, o ne detaydır arkadaş ama 125 iso bile mümkün olmaz mı
AA filtre -- son zamanlarda moda olan bu filtrenin yokluğu fotoğraflarda keskinlik artışına sebep oluyor, yani eskiden hem para verip filtre almışız hem de tül perde arkasından çeker gibi fotoğraf çekmişiz esprisine yol açsa da bunun gerekli olduğu ve olmadığı yerler de oluyor, örneğin kumaş fotoğrafları çeken biri için bu filtre şart
Raw Dayanıklılığı -- günümüzde jpegleri öyle iyi işliyorki kameralar bazen raw çekmesem mi diye düşünmeden edemiyorum, mesela sony RX1R ile çektiğim fotoğrafların Raw larını işlediğimde asla jpeg sonuçlarına yaklaşamıyorum, ama yine de bazen fotoğrafı işlemek isteriz, işte burada raw dayanıklılığı ortaya çıkar, canon sensörler bu konuda da maalesef müşterisini üzer, hemen bozulmalar başlar. şimdilik gördüğün en iyi raw dayanıklılığına sahip sensörler sony ve sigma

valla ben otorite falan değilim, alpaslan bir pas attı ben de azcık ayağımda top sürdüm :)

bunlar bana göre olan düşünceler, mutlaka bir başka arkadaşın başka düşünceleri vardır ve çok kıymetlidir
« Son Düzenleme: Aralık 07, 2015, 10:27:27 Gönderen: Kato »
E-M5 I Fisheye I 15 I 25 I 75

Ynt: Ay Ku - Image Quality - İmaj Kalitesi
« Yanıtla #11 : Aralık 07, 2015, 13:57:59 »
Adnan bak canonlarda dr kötüymüs diyorlar
Pentax K3
Pentax 16-45 mm
Pentax 55 mm 1.4
Pentax 100 mm wr
Sigma 8-16 mm
Tamron 70-200 mm
Tamron 28-75 mm
Metz 58-af1
Pentax 21mm limitet
Pentax 70 mm limitet
Pentax 18-135mm
Cosina 19-35mm
Pentax K-S1

Ynt: Ay Ku - Image Quality - İmaj Kalitesi
« Yanıtla #12 : Aralık 07, 2015, 13:59:59 »
DR -- dinamik aralık -- özellikle bir fotoğrafta hem ışık alan hem ışık almayan yerlerin olması durumunda kendini gösterir, burada çektiğimiz fotoğrafa +5 -5 gibi karanlıkta kalan yerleri açıp, patlayan yerleri kıstığımızda özellikle Canon sensörlerin yumuşak karnıdır, Sony sensörler de şu anda bu konuda en başarılı olanlardır. Gölgede kalan yerlerden veri kurtarma konusunda sony sensörler çok önde diyeyim
Renk Derinliği -- yani tam olarak anlatamayabilirim ama, özellikle a7R ile çektiğim fotoğraflardaki renk bilgisinin a6000 de olmadığını söylesem yeterli olur mu bilmiyorum, biri yaprağı sadece yeşil olarak gösterirken diğeri yaprağın bir kısmının açık yeşil bir kısmının koyu yeşil olduğunu verebiliyor bana, Renk konusunda Canon - Pentax - Fuji jpeg çıktılarda müşterilerini bir hayli mutlu eden markalar
ISO başarımı -- açıkçacı ben iso konusunda markaların müşterilerini kandırdığı düşüncesindeyim, ben 400 iso dan sonra bozulmayan fotoğraf görmedim henüz, Fujinin isosu yanlış bunu herkes biliyor zaten, bir kademe alttan hesaplayacaksın onunkini, ancak 6D mesela müthiş iso başarımı var gibi gözükse de bütün detayları alıp götüren bir başarıma başarım denir mi siz karar verin, tabi burada 100 iso haricinde fotoğraf vermeyen Merrill leri de anmak lazım, o ne detaydır arkadaş ama 125 iso bile mümkün olmaz mı
AA filtre -- son zamanlarda moda olan bu filtrenin yokluğu fotoğraflarda keskinlik artışına sebep oluyor, yani eskiden hem para verip filtre almışız hem de tül perde arkasından çeker gibi fotoğraf çekmişiz esprisine yol açsa da bunun gerekli olduğu ve olmadığı yerler de oluyor, örneğin kumaş fotoğrafları çeken biri için bu filtre şart
Raw Dayanıklılığı -- günümüzde jpegleri öyle iyi işliyorki kameralar bazen raw çekmesem mi diye düşünmeden edemiyorum, mesela sony RX1R ile çektiğim fotoğrafların Raw larını işlediğimde asla jpeg sonuçlarına yaklaşamıyorum, ama yine de bazen fotoğrafı işlemek isteriz, işte burada raw dayanıklılığı ortaya çıkar, canon sensörler bu konuda da maalesef müşterisini üzer, hemen bozulmalar başlar. şimdilik gördüğün en iyi raw dayanıklılığına sahip sensörler sony ve sigma

valla ben otorite falan değilim, alpaslan bir pas attı ben de azcık ayağımda top sürdüm :)

bunlar bana göre olan düşünceler, mutlaka bir başka arkadaşın başka düşünceleri vardır ve çok kıymetlidir




Cok güzel anlatmisin Ibrahim senin tecrübelerin yeter
Pentax K3
Pentax 16-45 mm
Pentax 55 mm 1.4
Pentax 100 mm wr
Sigma 8-16 mm
Tamron 70-200 mm
Tamron 28-75 mm
Metz 58-af1
Pentax 21mm limitet
Pentax 70 mm limitet
Pentax 18-135mm
Cosina 19-35mm
Pentax K-S1